събота, 27 август 2016 г.

Ръчно гравирана бутилка"Честит Юбилей"/ Hand engraved bottle "Happy Anniversary"



Честит 70 години Юбилей / Happy 70 years Jubilee













Когато рисуваш портрет приликата
с оригинала е основната задача на
художника.



Отделните дребни детайли допринасят много за крайния резултат. 



Когато се стилизира образ,всяка една точка или чертичка имат значение за
получаването на цялостен облик.
А,когато започнеш да гравираш всяко
потрепване на ръката е непоправимо и това означава че трябва да се започне от начало.Стъклото е капризен материал,то има крехка "душа",но не прощава грешките.


 

 Представям ви една изработена от мен бутилка, която за „моя милост“ беше предизвикателство. Трудността идваше от това че трябваше да се гравира образ на човек, които не съм виждал. Снимката която получих като модел беше качествена, но с художествен ефект, така че можех да разполагам само с информация за лицето. Това, много или малко съкращава информацията и намалява възможностите при стилизирането. На всичкото отгоре се добавиха и не предвидени затруднения от страна на бутилката. Оказа се повърхностите на които ще се работи са вдлъбнати, което деформира образа. Получи се това че предварителния образ, които бях приготвил на хартия не ми вършеше работа. Наложи се да нарисувам на ново всичко, но с по разширен от нормалното размер, така че когато се гравира във вдлъбнатината полученото свиване  да е съобразено с действителния(визуалния) размер и приликата с оригинала да не пострада. Все задачи с повишена трудност. Получиха се много нереални изображения. Но, с по-вече упоритост в крайна сметка имах желания резултат, както на право стъкло. Останалите две изображения ми се сториха толкова лесни че ми идваше да запея. Като общо заключение тази бутилка е една от най-трудните ми изработки, но аз съм удовлетворен от това че се получи едно хубаво произведение. Крайният резултат е най- важен.






Няма коментари:

Публикуване на коментар